Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

"Love needs giving and receiving, Love means believing in someone, in something,
Love is being together, struggling through bad time or rejoicing in the good.
Love is always forgiving and never selfish.
Love needs commitment, to grow in search of happiness and life's fulfilment together.
Love is a constant journey to understand what each other need.
LOVE TAKES TIME..."

Saturday 17 March 2012

B2B TASK [1]: KURSUS PRA PERKAHWINAN - JAIS

Assalammualaikum... Selamat pagi sabtu.

Hari ni aku sgt2 ceria... Nak tidur mlm td pun leh tersenyum2 lg menatap pics tunang dr OP aku. Sgt sweet. Soooo LOVELY..really*sejutakali LOVE IT!!! Ok, Alhamdulillah... majlis tunang berjalan dgn lancar dan meriah. Terima kasih kepada sedara-mara,sahabat dan tetamu2 yg lain kerana sudi dtg memeriahkan majlis aku itu. Wlpun sederhana shj, bg aku ianya sangatlah meriah... boleh ulang lg skali tak? hehehe...

Lps habis je majlis tunang... tugas2 lelain pun dtg - "B2B TASK". Kwn aku bertanya, "ape menatang b2b tu?" kihkihkih... BRIDE TO BE la sayang oiiii...

Sebenarnya aku belum penah lg gi kursus kawin... bukan xnak pegi awal2, bg pndpt aku la, selagi belum kawin xnak pegi. Nak pegi ngn bakal suami aku jugak. Lantak la kalo umur dah tua pun. Nak jugak pegi berteman. Gedikkan ayat aku tu? Puiii... hahaha!

Sebab aku ngn "my-sayang" dok area selangor, maka aku search la website JABATAN AGAMA ISLAM SELANGOR @ JAIS. Skang mudah dan senang je kan? :) Siap dan lengkap semua maklumat mengenai Kursus Pra Perkahwinan 2012. InsyaAllah, kami akan pegi awal bulan Jun. Semoga urusan kami dipermudahkan oleh Allah SWT... Aminnn!


*Inilah rupa cth borang yg perlu di download.
*Jgn save kat cni lak. Sila ke website JAIS. Ni aku nak kasi korang tgk cth je. :p

MAKLUMAT PENTING

1) TEMPAT KURSUS

** Di Dewan Kuliah Pusat Pembangunan Kekeluargaan Islam, Aras G, Bangunan Sultan Idris Shah,No. 2 Persiaran Masjid, Seksyen 5 Bukit SUK, 40676 Shah Alam, Selangor

2) TEMPOH MASA KURSUS

** 2 hari (tiada bermalam)

3) BAYARAN KURSUS

** RM 80.00 - termasuk fail, makan dan minum
** Bayaran boleh dibuat semasa pendaftaran kursus

4) PROSEDUR MENYERTAI KURSUS PERKAHWINAN & KEKELUARGAAN

** Isi borang permohonan kursus di mana-mana Pejabat Agama Islam Daerah yang berkenaan atau download borang di sini (Isi borang kursus) untuk mengikuti kursus anjuran JAIS di Shah Alam.
** Kursus ini hendaklah diambil oleh bakal suami isteri yang akan mendirikan rumahtangga sebelum mereka membuat permohonan untuk bernikah.
** Hantar borang sekurang-kurangnya seminggu lebih awal dari tarikh kursus yang dipilih
** Hadir Pendaftaran kursus di Bangunan Sultan Idris Shah pada hari tarikh yang dipilih -->Sabtu (7.45 - 8.30 pagi)
** Aturcara Kursus Modul Bersepadu Kursus Pra Perkahwinan Islam(MBKPPI)

5) DOKUMEN YANG DIPERLUKAN

** Salinan IC semasa pendaftaran( jika diminta )


***SOALAN YANG SERING DITANYA

Berapakah tempoh sah laku sijil Kursus Pra Perkahwinan yang diikuti di mana-mana tempat yang diiktiraf oleh Jabatan Agama Islam Negeri?
Sijil Kursus Pra Perkahwinan tersebut sah laku pada bila-bila masa.

No comments:

Post a Comment

Theme Solemnization - #SEXYBLACKYELLOW

Theme Solemnization - #SEXYBLACKYELLOW

Theme Reception: #SWEETTIFFANYBLUEBABYPINK

Theme Reception: #SWEETTIFFANYBLUEBABYPINK
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...